sluiten

Veelgestelde vragen

Onderstaand een overzicht van de meest gestelde vragen. Wanneer u op de vraag klikt verschijnt het antwoord. Staat u vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op, wij staan u graag te woord!

Bestellen van een container

Wanneer moet er gebeld worden voor het bestellen van een container?

In sommige gevallen is het mogelijk dat we de container op de dag dat u belt nog kunnen plaatsen. Wanneer u een container voor 15.00 uur bestelt zullen wij deze de volgende dag leveren. Dit geldt ook voor het wisselen en afvoeren van een container.

Hoe en wanneer geschiedt de betaling?

Bedrijven kunnen als debiteur worden aangemaakt nadat deze op hun kredietwaardigheid zijn gecheckt. Particulieren dienen contant af te rekenen bij de chauffeur bij het plaatsen van de container.

Kan ik de dag van levering nog veranderen?

Indien het een wijziging betreft voor eenzelfde type container is dat mogelijk indien de chauffeur er nog niet mee onderweg is. De wijziging zal te aller tijden in overleg moeten gaan met onze planner en kan niet eenzijdig geschieden door het sturen van bijvoorbeeld een mail of sms.

Leveren jullie bij de container ook stortkokers, dekzeilen en/of loopplanken? bij het bestellen van een container?

Nee, deze dient u zelf te verzorgen of te huren bij een verhuurmaatschappij, zoals Bo-Rent.

Levering en afvoer van een container

In welk gebied plaatsen jullie containers?

Wij plaatsen de containers in de omgeving rondom Arnhem en Nijmegen. Voor twijfel kunt u telefonisch contact opnemen, bel 026 325 26 46.

Leveringen buiten ons verzorgingsgebied kunnen extra transportkosten met zich meebrengen.

Als er vandaag een container geleverd wordt, kan deze dan ook vandaag nog gewisseld of afgevoerd worden?

Het is raadzaam om tijdens het bestellen van een container door te geven wanneer de bestelde container gewisseld of afgevoerd kan worden. We kunnen hier rekening mee houden en er voor zorgen dat dit uitgevoerd wordt. 

Als het nog niet bekend is wanneer de container gewisseld of afgevoerd moet worden, dan is het raadzaam om zo spoedig mogelijk contact op te nemen waneer u dit wel weet. We proberen dezelfde dag de container te wisselen of afvoeren. 

Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?

Het is altijd mogelijk om een voorkeur van een tijdsblok aan te geven (voormiddag, namiddag). Wij zullen alles proberen, maar kunnen door uiteenlopende redenen niks garanderen. Door bijvoorbeeld verkeersdrukte, pech aan materieel en oponthoud bij huurders kan er vertraging ontstaan. U kunt ons daarom ook niet aansprakelijk stellen als er onverhoopt sprake is van vertraging. U kunt in geval van vertraging wel van ons een telefoontje ontvangen zodat u weet waar u aan toe bent.

Leveren jullie de container ook op zaterdag?

Plaatsingen en wisselingen kunnen op zaterdag worden uitgevoerd. Er is wel een beperkt aantal orders dat we uitvoeren op zaterdag, vandaar dat het vroegtijdig bestellen aanbevolen wordt.

Hoe kan ik mijn container laten afvoeren?

Dit geschiedt op dezelfde wijze als bij het leveren. Indien u de afvoering voor 15.00 uur doorgeeft wordt de container uiterlijk één werkdag later afgevoerd.

Hoe kan ik mijn volle container laten wisselen voor een lege container?

Voor het plaatsen van een lege container en tegelijkertijd afvoeren van de volle container, kunt u telefonisch met één van onze medewerkers contact opnemen. De container wordt binnen twee werkdagen gewisseld, in de meeste gevallen zelfs de opvolgende werkdag.

Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?

ij het plaatsen van een container is het belangrijk om aanwezig te zijn. U kunt samen met de chauffeur afstemmen waar de container geplaatst kan worden. Particulieren dienen tevens bij plaatsing te betalen. Indien u niet bij plaatsing aanwezig bent, de container toch geplaatst wil hebben en deze achteraf niet op de goede plaats blijkt te staan, kunt u ons daarvoor niet verantwoordelijk houden. Indien wij terug moeten komen om de container te verplaatsen worden hiervoor kosten in rekening gebracht (€ 85,00).

Tot hoe hoog mag de container worden beladen?

De container mag maximaal 30 cm boven de rand van de container worden beladen en wel zo dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport. Verkeersveiligheid staat hoog bij ons in het vaandel, dus als de chauffeur ter plekke een te hoog beladen container constateert of niet bij de container kan komen omdat er geen ruimte is vrijgehouden, zijn wij gedwongen deze te laten staan en worden er extra kosten in rekening gebracht als wij opnieuw moeten komen om de container op te halen (€ 85,00).

Wat moet ik doen als de container die ik besteld heb te klein is?

Wij adviseren u de bestelde container vol te maken en daarna een nieuwe te bestellen. Na het vullen van de container kunt u inschatten welke aanvullende container u denkt nodig te hebben.

Wat moet ik doen als de politie of gemeente eist dat de container direct opgehaald moet worden?

U bent zelf verantwoordelijk voor een vergunning bij uw gemeente. Bij het verwijderen van de container in opdracht van uw gemeente en/of politie bent u het gehele orderbedrag kwijt, ook als de container niet of half gevuld is.

Wie is er verantwoordelijk voor de container?

U bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container, zowel voor de plaats waar de container komt te staan als voor de staat van de container. Kosten door schade zijn voor uw rekening.

Aangeboden afval

Kan ik alles in een hout/puin container gooien?

Ja dat is mogelijk. Wel moet u dat dan eerst kenbaar maken voordat de container wordt afgevoerd bij een van onze medewerkers. U kunt het verschil bijbetalen waarna wij de container afvoeren. LET OP! Als u het niet van te voren kenbaar maakt blijft de container staan en worden er extra transportkosten berekend.

Mag mijn koelkast of vriezer in de container?

Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?

Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?

Ook maximaal 10%.

Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?

Na overleg met de keurmeester wordt er een bedrag vastgesteld dat moet worden bijbetaald. Dit bedrag bestaat uit de kosten voor de speciale verwerking.

Staat uw vraag er niet bij?

Bel naar een van onze vestigingen of stuur een email. Wij beantwoorden uw vragen graag. Locatie Huissen: 026-3252646 Locatie Oosterhout: 024-3482444